Translate

2012. augusztus 29., szerda

Kedves Mindenki!

Már rég óta tervezem, hogy készítek egy blogot, ahol fantáziám életre kelt gyümölcseit megoszthatom az érdeklődők egy szélesebb táborával, mint kis családom.
Sándor Fanni vagyok, 31 éves. Végzettségem biológus, de jelenleg első sorban anyuka vagyok otthon a hamarosan egy éves kisfiam mellett.
Gyerekkorom óta szeretem a miniatűr dolgokat, kedvenc játékom egy cipős dobozból épített házikó volt amit egy kb. 3 cm-es kismackónak készítettem, és részletekbe menően berendeztem, a wc papírtartótól kezdve a baldahinos ágyig minden volt benne.
Azóta eltelt pár év. Az egyetemi évek alatt Angliában töltöttem fél évet, és ott találkoztam először professzionális babaház miniatűrökkel. Hazatérve az internet segítségével egyre inkább megismertem ezt a hazánkban szinte teljesen idegennek számító területet.  Külföldön hatalmas kultusza van a babaház miniatűrök készítésének az ételektől a bútorokon át a legkülönfélébb használati tárgyakon keresztül az élőlényekig mindent elkészítenek miniatűrben ami csak létezik. Ezek természetesen nem gyerekeknek való játékok.
Magyarországon napjainkig csupán egy kis maroknyi ember készít babaház miniatűröket, Skultéti Orsolya büszkeségünkre külföldön is elismert IGMA művész, Bodzás Erzsébet ( azenpicivilagom.blogspot.hu ) pedig itthoni berkekben a legkiemelkedőbb készítő, aki hamarosan szintén megkapja külföldi elismerését. Rajtuk kívül még két tehetséges készítő alkot itthon, ők a liviminivilaga.blogspot.hu és a hobbynagyitoalatt.blogspot.hu oldalak készítői.
A babaház miniatűrök készítése mellett élethű figurákat is készítek, ezeket a Győrben megrendezésre kerülő Nemzetközi Babakiállításon mutattam be eddig három évben, ahol mindegyik évben díjazták is alkotásaimat egy-egy 2. helyezéssel. Kedvenceim:

A kását evő Hétszűnyükapanyányimonyók:


Fazekas mester:


De térjünk rá a miniatűrökre. Szeretném bemutatni egyik legkedvesebb kis apróságomat, ami a blogom főcíme mögött is látható, nagymamám kávédarálójának miniatűr mását. Ez a porcelán oldalú kávédaráló amióta élek ott díszelgett édesanyám konyhaszekrényének tetején, és már többször megihletett. Egy csendéletben megfestettem, de most elkészítettem 1:12 méretarányban zsugorítva. A darált kávé a kis fiókba esik, amit a miniatűr darabon is ki lehet húzni. A parányi daráló fogpiszkáló, kartonpapír és rézlemez segítségével készült, kézzel festve és lakkozva, szélessége és mélysége 10 mm, magassága 20 mm:



Most egyenlőre ennyi, és búcsúzóul "sütöttem" egy szülinapi tortát a blog elindulásának alkalmából, fogadjátok szeretettel, hamarosan jelentkezem újabb apróságokkal (a torta 20 mm átmérőjű)!



7 megjegyzés:

  1. Drága Fanni! Nagyszerű lett a blogod, és izgatottan várjuk a további apróságokat. :) ... és köszi, hogy minket is megemlítesz.
    Amúgy mik ezek a háttérben, kovamoszatok? A következő találkozó valószínűleg október elején (6-7) lesz, de már szeptemberben kapjátok a hírt és az instrukciókat, hogy mikor, mit és hogyan.
    Puszi,
    Livi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Igen, kovamoszatok :)passzolnak a miniatűr témához, mert gyönyörűek és igen csak aprók :) Szuper, hogy szerveződik a következő találkozó, már várom!
      Puszi

      Törlés
  2. Remek!! Örülök, hogy elkészült a blogod! Igazán érdemes volt megindítanod, mert abból a pár képből, amit itt bemutattál, látszik, hogy profi vagy.
    Követőd lettem! (ha te is szeretnéd szemmel tartani a "munkásságomat", a követés beállításával mindig hírt kaphatsz róla :)
    Még egyszer: üdv a Magyar csapatban
    ui.: Jaaa, és köszi, hogy megemlítettél a bemutatkozó postodban ! (remélem csak véletlenül lettem szürke :))

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm!
    :) Csak azért szürke, mert aktív gomb, ha valaki rákattint, az oldaladra lép.
    Üdv.: Fanni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt tudom, csak az enyém szürkébb, mint a többi :)
      de egyébként csak viccnek szántam :) Bocsi :)

      Törlés
  4. un trabajo fantástico ¡¡¡¡

    VálaszTörlés